UMCG Ambulancezorg Logo
Hexagon pattern banner
#jijmaakthetverschil

Gezocht: Beleidsmedewerker zorgzaken


Als organisatie zijn we continu bezig om optimale zorg te bieden aan onze patiënten en vanuit de staf ondersteunen we de collega’s op de ambulance en de meldkamer. De nieuw te vormen afdeling Zorgzaken legt de verbinding tussen de professionals op de ambulance en de meldkamer en stafdiensten op het gebied van medische zaken, zorg, data, kwaliteit en bekwaamheid. Vanuit deze afdeling worden zorginhoudelijke ondersteuning en advies gegeven. Wil jij hier een bijdrage aan leveren en vind je het een uitdaging om je eigen functie vorm te geven? Dan hebben wij een mooie vacature voor jou!

Voor onze nieuw te vormen afdeling zijn wij op zoek naar een:

Beleidsmedewerker zorgzaken (28-36 uur per week)

Wat ga je doen
Als beleidsmedewerker zorgzaken bereid je organisatie brede onderwerpen voor, zorg je voor de uitwerking ervan en draag je bij aan de kwaliteit van zorgverlening en het bekwaamheidsbeleid binnen de organisatie. Je bent goed op de hoogte van ontwikkelingen en vertaalt deze naar systemen, instrumenten en procedures binnen UMCG Ambulancezorg. Analyse van de kwaliteit van zorgverlening en bekwaamheid horen hier ook bij.

Op basis van het ontwikkelde beleid ben je (mede) verantwoordelijk voor het creëren van draagvlak. Waar nodig initieer, stimuleer en coördineer je verbeterprojecten en/of treed je op als projectleider. Hierbij houd je rekening met de belangen en visies van verschillende interne en externe partijen. Afwisseling in deze functie is dus gegarandeerd. Durf jij het aan?

Wat bieden wij
We bieden je een uitdagende functie, waarin je veel ruimte hebt om er zelf vorm en inhoud aan te geven. Je werkt samen met het team aan de ontwikkeling van de afdeling en het zorgen voor de verbinding met de collega’s op de ambulance en de meldkamer. Het gaat vooralsnog om een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract. Arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Ambulancezorg en inschaling is op basis van kennis en ervaring. Je krijgt ook de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken, hiervoor bieden we de benodigde faciliteiten.

Wat vragen wij

  • Een HBO/WO werk- en denkniveau en ervaring in de acute medische hulpverlening en daarbij behorende wet- en regelgeving.
  • Je bent in staat om problemen te signaleren, belangrijke informatie te herkennen, relevante gegevens te zoeken en hiertussen verbanden te leggen. Daarnaast hou je goed de doelen en prioriteiten voor ogen.
  • Je bent je bewust van de effecten van keuzes, besluiten en/of activiteiten op de gehele organisatie en onderdelen daarvan.
  • Je bent op de hoogte van relevante maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke ontwikkelingen en je benut deze kennis ten behoeve van de organisatie.

Werkomgeving
We brengen in Drenthe en een deel van Fryslân goede zorg naar mensen. In onze organisatie werken ongeveer 420 vakkundige collega’s. Wij bieden ze ruimte en veiligheid om regie te voeren op hun werk en ontwikkeling. Dit doen we samen, want alleen dan kunnen wij verder groeien als organisatie. Wij vinden het belangrijk voor onze patiënten en voor onze medewerkers om op vele vlakken een vitale organisatie te zijn, zodat wij optimale zorg kunnen organiseren; nu en in de toekomst! Denk jij hier ook zo over, dan maken we graag kennis met jou!

Vragen over de functie?
Als je vragen hebt over de inhoud van de functie, vinden we het leuk om van je te horen. Neem gerust contact op.

Anne van den Akker projectleider

Solliciteren
Solliciteren kan uitsluitend via deze link, tot en met 15 augustus 2021.
Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

Na de brievenselectie ontvang je nader bericht over een eventueel vervolg. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 24 augustus 2021.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.